/ أقسام

أقسام

ممثل شكاوى الجمهور


مدير المكتب :
المحامية ريموندا سليمان
هاتف :
04-6730522
حواله :
105
البريد الالكتروني :
raymond9@inter.net.il

​מבקרת המועצה רימונדה סולימאן ממלאת תפקידה נציבת תלונות הציבור מתחילת 2009, במסגרת תפקידה המבקרת מבררת תולות על גופים שלפי החוק נתונים לביקורתה של מבקרת המועצה.

סמכויותיה של נציבות תלונות הציבור

הנציבות מוסמכת לברר תלונות על משרדי המועצה, מוסדות החינוך, מוסדות המועצה, עמותות שעל פי חוק ניתן להגיש תלונה עליהם, וכן על העובדים ונושאי משרה באותם גופים.


נושאי התלונה והיעלות להתערבות:

ככלל, הנציבות מבררת תלונה אם נושא התלונה מעשה- לרבות מחדל או פיגור בעשייה- הפוגע במישרין במתלונן או מונע ממנו במישרין טובת הנאה, ואם המעשה נעשה בניגוד לחוק או ללא סמכות חוקית או שלא לפי סדרי מנהל תקין, או שיש בו משום נוקשות יתרה או אי צדק בולט.


מי רשאי  להגיש תלונה

כל אדם רשאי להגיש תלונה לנציבות. הפונה נדרש לציין בה את שמו ואת מענו. הנציבות אינה מבררת תלונות שהוגשו בעילום שם. אפשר להגיש תלונה גם בשמו של אדם אחר , בתנאי שהמתלונן קיבל את הסכמתו של אותו אדם להגיש תלונה בעניינו.


דרך הגשת התלונה

אפשר להגיש תלונה הכתובה בכתב יד, אין צורך בידע משפטי לצורך ניסוחה. כדי להקל את בירור התלונה, חשוב שהמתלונן יציין את שמו ותעודת זהות שלו ואת כתובתו המדויקת למשלוח מכתבים, גם אם התלונה מוגשת באמצעות הדואר האלקטרוני, וכן את מספר הטלפון שלו.


חשוב לצרף לתלונה העתקים של המסמכים הדרושים לבירור התלונה: העתקים של פניות המתלונן לגוף הנילון, תשובות שהתקבלו, החלטות בנושא וכו'.

פירוט מספר הפניות שהוגשו  למחלקות המועצה השונות לשנת 2018:                    

כפי שעולה מנתוני הטבלה להלן, בשנת 2018 התקבלו בלשכת מבקרת המועצה 76  פניות.

 

מתוך ה- 76  תלונות שהוגשו:

v      נדחו  8  תלונות שלא התקיימה עילה מוצדקת לבירורה . ( 10.5%)

v      נתקבלו 68 תלונה לבירור וטיפול. ( 89.5%)

 

 76 פנייה התייחסו לפעילות של מחלקות המועצה השונות, הפניות התפלגו כדלהלן:

*    29 פניות בנושא ארנונה וגביה .

*    4 פניות בנושא תאגיד מים

*    16 פניות  בנושא איכות הסביבה- הנדסה, תברואה

*    9  פניות בנושאי חינוך.

*    7 פניות בנושאי רווחה.

*    5 פניות בנושאי ספורט.

*    6 תלונות בנושאים שונים.

الزيارات : 748

نشر :